Leuk dat je nieuwsgierig bent naar Keramel, wij vinden het leuk om ons eerst even voor te stellen. Hieronder leer je de gezichten achter het atelier kennen.

Melanie 

Mijn naam is Melanie, maar de meeste mensen noemen me Mel. Ik ben oprichter en eigenaar van Kera-mel.

Na een cursus pottenbakken ben ik mijn hart aan klei verloren. Ik heb mijn eigen atelier in Vlaardingen waar ik regelmatig te vinden ben achter de draaischijf. Voor mij is bezig zijn met keramiek een vorm van ontspanning, ik vind het heerlijk om creatief bezig te zijn en thuis uit mijn eigen mokken te kunnen drinken. In het dagelijks leven werk ik als orthopedagoog. 

Keramel begon eigenlijk als een hobby. Ik had nooit het plan om workshops te geven - sterker nog, ik dacht zelfs dat het niet mijn ding zou zijn. Tot iemand uit mijn eigen kennissenkring vroeg of ik eens een workshop wilde geven. Vanaf dat moment was Keramel geboren. 

Ik vind het leuk om de creativiteit van anderen te zien tijdens een workshop. Het is inspirerend om te zien hoe creatief iedereen is en ik vind het bijzonder om de persoonlijkheid van mensen terug te zien in hun creaties.

Jip

Hi, ik ben Jip!

Ik ben het type persoon dat na een werkdag denkt: mooi, tijd voor nóg een project.

Daarom ben ik naast mijn andere baan regelmatig bij Keramel te vinden. Ik hou ervan om creatief bezig te zijn en anderen enthousiast te maken om iets nieuws te proberen.

Samen met Mel vorm ik een duo dat je werkelijk overal tegen kan komen. We zijn vriendinnen, collega’s buiten het atelier én collega’s binnen het atelier. Het is eigenlijk een wonder dat we elkaar nog niet zat zijn.

Verder ben ik dol op festivals, sporten en bakken. Mijn specialiteit? Bananenbrood. Die neem ik regelmatig mee naar workshops, dus er is een serieuze kans dat je voor de keramiek komt en voor het bananenbrood terugkomt (én natuurlijk al het andere leuke wat Keramel te bieden heeft :))

Lola

Ik ben de atelierhond van Keramel. Meestal lig ik ergens rustig te slapen of houd ik alles vanaf een afstandje in de gaten. Nieuwe mensen vind ik soms even spannend, dus ik kijk eerst graag de kat uit de boom. Maar als ik je eenmaal ken, kom ik graag even gedag zeggen.